Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Andrea - 16 juli 2014 13:49

Hej, vänner!


Jo, det här med inspiration. Hur många gånger har vi inte ursäktat oss med "Jag har ingen inspiration, jag kan inte skriva idag"? Ja, i alla fall jag använde det hela tiden. Men, mina vänner, det är slut med det nu.


Ni kan inte vänta på att inspirationen ska infinna sig. Om ni väntar, så kommer ni aldrig någonsin att skriva klart någonting. Det gäller bara att stänga av internet, koppla bort allting, sätt er med en kopp te eller whatever, och skriv. Om inte annat så kommer ni till slut att bli så uttråkade att ni inte kan göra annat än att skriva.

Jag vet hur gärna man vill slå på  internet, kolla twitter, instagram, någon video på youtube, men nej. Nej, nej. Gör inte det.


Bara skriv. Även om det blir de värsta orden ni någonsin har skrivit, SKRIV! Ni kan alltid redigera senare. Men ni måste få ner de där orden, oavsett om de är sämst eller det bästa ni någonsin skrivit. Bara skriv ner allt ni kommer på.


När ni har skrivit i den tiden ni har bestämt, allt mellan en halvtimme och fem timmar, jag vet inte hur länge ni vill skriva, slå på internet igen. Kolla twitter, kolla det där avsnittet av serien du velat se, kolla instagram, gör vad du vill. Men inte före tiden du har avsatt är klar.


Vi ses, kramar.

Presentation


Jag skriver. Hur gör jag? Läs om det här!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards